2019

28.12.2019

Hej alla fantastiska läsare! Så kul att se att det finns läsare från hela Sverige nu. Kul!!

Nu är det bara några få dagar kvar av 2019. Är det någon mer än jag som brukar avsätta lite tid och reflektera över det gångna året? Vad som varit fantastiskt? Vad som fått dig att utvecklats? Vilka lärdomar du lärt dig? Vad som varit utmanande? Och beteende som behöver förändras till nästa år?

2019 är ett år som jag förevigat kommer minnas. Det är ett år där jag har tagit många viktiga beslut, däribland att prioritera mig själv mer och att våga leva en dröm fullt ut. Att ta steget och skriva på en uppsägningsblankett var ett tufft och mycket jobbigt beslut. Det handlar om ens trygghet, inkomst och en arbetsplats som jag alltid känt sådan oerhörd och genuin glädje till varje dag i fem och ett halvt år. Men passionen i år (och fem år tillbaka) har varit större att se världen, leva i nuet och samla massa nya insikter och perspektiv som man får när man reser. Att stanna upp och se saker med nya ögon är också väldigt viktigt för sin egen utveckling. 

Jag har en stark tro att det är först när vi utmanar våra rädslor som livet ger en större mening, mer erfarenheter och insikter. Det fyller mig med perspektiv och lärdomar som ger mig personlig utveckling. Jag blir klokare och modigare som individ och det fyller mig med energi och nyfikenhet. För mig är det viktigt att verkliga våga leva livet fullt ut, leva sina drömmar och ta vara på de möjligheter som ges. När jag är 80 år vill jag se tillbaka på livet och känna wow vilka upplevelser jag varit med om. Och vad kommer jag minnas mest, när jag reste jorden runt eller 6 månaders jobb? I bland tror jag vi alla behöver bli bättre på att försöka uppfylla livets drömmar, stanna upp och njuta lite mer av livet.

Och om det det är något jag lärt mig hittills är att det finns ingen rätt tid för något i livet. Sätt ett mål och jobba mot det så kommer du nå dina drömmar och livsvisioner. Våga utmana dig själv under 2020 och ha kul längs vägen! 

Vi inleder början av 2020 i Australien och fortsätter vidare till Nya Zeeland, Hawaii och Peru. Sedan avslutar vi hela resan med skidåkning i Österrike. Därefter är min framtid oviss, men jag är fylld med hopp och vet att det kommer bli bra hur, vart och med vad jag än kommer göra. 

Jag önskar er alla ett riktigt fint avslut på 2019 och ett fantastiskt gott 2020! 🌟

Sanna Johansson
2019
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång