EN MÅNAD PÅ RESANDE FOT

09.12.2019

Det har redan gått en månad sedan vi bytte ute ett regnigt Sverige mot kritvita stränder och sol. Sakta men säkert börjar jag förstå att jag inte ska jobba på ett tag. Det är en frihet att vakna upp och ta dagen som den kommer, att inte ha några måsten eller krav utan bara vara här och nu. Vanligtvis älskar jag att ständigt sätta upp nya mål och ta nya kliv i min personliga utveckling och karriär, men i skrivande stund låter jag mig själv att enbart befinna mig i nuet och verkligen njuta av det!

Att förverkliga drömmar är viktigt för mig och just nu är jag levande i min egen dröm. Det är härlig känsla som ger mig endorfinkickar. Det är obeskrivliga och underbara ögonblick vi får uppleva och jag märker hur nyttigt det är för mig att stanna upp. Vanligtvis älskar jag att ha rutiner i min vardag men nu lever vi långt ifrån ett rutinmässigt liv vilket känns annorlunda och på ett sätt skönt. Såklart saknar jag rutinen med träningen som ger mig ofantligt mycket energi, men senaste tiden har vi gått över 15 000 steg/dag så jag har verkligen inte haft kraften till att träna.

Hittills på resan har vi haft otroligt tur med vädret, en regndag på en månad, det är jag imponerad av. Vi har mött många enastående människor som lär oss diverse olika saker om livet. I Ubud träffade vi Dewa som både jag och Sally nämnt i tidigare inlägg. Det är häftigt med personer som honom som delger så mycket information om livet här, religionen och turismen. Vi får vara med om mycket som gör att jag börjar reflektera över mitt egna liv. Jag är glad och tacksam för att vi tog mod och gör den här resan tillsammans. Vi växer som individer och som ett par. Det är magiskt!

Ha en fin inledning på veckan, för oss är det fredag hela veckan! 

Kram!

Sanna Johansson
2019
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång