BARRIÄRREVET

14.01.2020

Hej på er alla läsare! Dags för en uppdatering och jag kan väl börja med att säga att både Oskar och jag känner att vi haft vår livs helg! Började lördagen med skydive, vilket fortfarande inte går att smälta. Helt klart den sjukaste upplevelsen so far. I söndags stod barriärrevet på tur, vilket är något som vi sett fram emot och längtat till länge också.

Vi åkte med Silverswift, en väldigt välorganiserad tur som tog oss till Flynn´s reef. Vädret var på topp, solen sken och det var varmt och behagligt på båten. Vi fick information att det är högsäsong för jellyfish, en obehaglig och farlig brännmanet. Alla på båten fick därför ta på sig en stinger suite som täckte över huvudet och ner till vristerna. Har nog aldrig känt mig snyggare... 

Oskar gjorde två dyk i barriärrevet och fick se två väldigt färgglada och friska barriärrev. Jag snorklade medan Oskar dök och under min andra snorklingen såg jag jättestora fiskar så att jag nästan blev rädd. Tätt där efter såg jag en brännmanet, men en liten sådan. Jag skulle precis vända mig och simma in till båten när jag känner att det bränner till ordentligt på vristen. Helvete, vad det gjorde ont, men trots smärtan simmade jag mitt snabbaste in till båten, livrädd att bli bränd igen. Så fort jag kom upp hällde dem vinäger på brännmärket, det ska tydligen dämpa och verka bäst på jellyfish. 

På natten efter att jag bränt mig fick jag feber och kände mig jättesjuk och fick svårt att andas. Jag ringde hem till mamma mitt i natten för det kändes obehagligt. Nu har det gjort ont och bränt i tre dagar och idag, nu på morgonen känns det faktiskt lite bättre. YEY!

Trots bränningen så har vi haft den häftigaste helgen någonsin. Vet inte vad som kan toppa det här. Vi har bockat av ytterligare två saker på våra bucketlists. Wihoo, living the dream. 

Hoppas ni alla hemma mår bra och att solen tittar fram lite då och då. Ha en toppenbra vecka!

Kram kram

Sanna Johansson
2019
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång