CRAZY COUPLE

07.02.2020

Hej alla läsare! Idag har vi haft en helt magisk och fartfylld dag. Vi började med att åka till Taupo Bungy & Swing i Taupo. Äntligen var dagen kommen och vi skulle få gunga från 47 m upp i luften. Jag kände mig lugn inför det... Men när vi står ute på taplån och det förbereder oss med selar och plattan vi ska sitta på, känner jag bara FML... haha!

När vi är redo styr de ut oss utanför platån och jag säger till Oskar, ”jag dör nu”. Alltså det droppet när vi släpps ned är det sjukaste jag varit med om! Hela magen sugs åt och jag skriker mer än någonsin😂. Men jäklar så kul och behagligt det var efter några sekunder. Wow magi! Till och med Oskar ser livrädd ut på filmen 😍. 

Efter swingen var det dags för Oskar att kasta sig ut i bungy jump. Otroligt stolt över honom. Han är verkligen modig inför allt!! Och vilket fett hopp han gjorde! 

Efter bungy jump körde vi 1,5h för att göra rafting. Jag var lite halvt taggad på det, men herregud vilken rolig rafting!! Det var inte vilken rafting som helst utan det var rafting grade 5😱 När de gick igenom säkerhetsregler tänkte jag återigen FML, varför gör jag det här!? 

Hursomhelst, vi hoppade i ”båten” och vi fick en väldigt rolig guide som skämtade och bjöd på sig själv. Ganska direkt kom ett stort vattenfall och jag tänkte bara gude nåd hjälp mig. Jag satt längst fram och blev översköljd av vatten. Friskt!!

Vi fick lära oss att snabbt sätta oss i båten inför kommande vattenfall på 7m. Nate berättar att det är vanligt att båten välter och att vi ska hålla kvar i båten och gå upp och andas i båtens hål. Vid det här tillfället var jag uppriktigt rädd. Haha!! 

Vi rullar ut för stupet och jag tänker bara omg håll i dig... Jag är så glad att vår båt inte välte för det var läskigt som det var. Vi åkte vidare och då var det dags för mig att åka ur båten när Nate skojade till det lite för oss. Det var sjukt strömt och det blev inte lättare att simma med en paddel i handen, but I made it back 💪

Även Oskar for i när han stod på kanten av båten i ett annat vattenfall.. Jag såg redan i ögonvrån innan han for i att det skulle sluta så.. 

För att summera den här dagen kan jag kort sagt säga att den var GALET ROLIG! 🤩

FEAR LESS. DO MORE! 

Ha en underbar helg😘

Sanna Johansson
2019
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång