AVSLUTAR RESAN I CUSCO

02.03.2020

Hallå hallå! På tiden att ge er en uppdateringen. Nu inleder vi veckan som faktiskt avslutar vår jorden runt resa. Och om några dagar är vi äntligen återförenade med nära och kära, som vi längtar! Men först ska vi avsluta vår resa på topp i Cusco där vi ska ta oss till höjdpunkterna Machu Picchu och Rainbow Mountain. Ska bli så spännande! 

Idag har vi utforskat Cusco. Att vi befinner oss på 3385 meters höjd märks av. Astman gör att det känns som andas i ett tätt sugrör, men även Oskar känner av det. Jag tror vi även drabbats lite av höjdsjukan, vilket är helt normalt när man kommer upp på höjd. Vi dricker något te som ska hjälpa mot höjdsjukan så jag hoppas det kickar in snart. Vi gillar Cusco betydligt mycket mer än Mancora. Det är en mysigare känsla och påminner lite om Kuba när jag var där. Positiv upplevelse, yey! Såg också den sötaste hunden. När jag gick mot henne började hon vifta på svansen sedan la hon sig på rygg. Så himla gullig. Hade gärna tagit med henne hem, en hundfantast som man är.

Imorgon vid klockan fyra ringer väckarklockan för då ska vi ta oss närmre Machu Picchu. Vi ska åka tåg till en by som ligger strax intill Machu Picchu och sedan på onsdag ska vi se underverket Machu Picchu. Förväntansfull så låt det här bli magiskt. 

Efter de här dagarna har vi bara torsdag kvar där vi ska åka till rainbow mountain. Det ska snöa där så vi får väl se om våra lager på lager med kläder räcker eller om vi kommer hem som isbitar. På fredag går planet hem till CPH där vi sedan blir upphämtade av Oskars föräldrar. Vilken lyx!! LÄÄÄÄÄNGTAR till det ögonblicket. Sedan kommer det bli en helg/vecka med familjemys och häng med vänner innan vi beger oss på en skidsemester. YEY! 

Ha en fin inledning på veckan! 

Ps: Ett extra stort tack till er som ger mig så himla fina komplimanger kring bloggen och skrivandet, det gör mig så himla glad! Det kan hända att jag fortsätter skriva även på hemmaplan.

Kram kram!

Sanna Johansson
2019
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång