EL NIDO

22.12.2019

Idag är jag på riktigt skrivmood, så här kommer ett inlägg till! Första intrycket av El Nido är bra. Vi hade bokat ett hotell som hade en helt annan placering på hotels.com gentemot i verkligheten. Det grämer oss lite, känns lite som vi blivit lurade på ett superfint läge där vi egentligen skulle bott. Någon annan som varit med om liknande situation? 

Igår hade vi en av de skönaste dagarna på den här resan. Vi vaknade och tog det extremt lugnt, åt frukost och sedan åkte vi in till Old Town i El Nido. Hur mysigt som helst och det var så härligt att gå runt där. Fanns mycket trevliga ställen och vi satte oss och åt glass på ett urmysigt Café, Gusto. Vad är väl bättre än glass en varm och solig dag!? Vi gick längs stranden och njöt av den vackra utsikt som är här. Vi köpte båtbiljetten till Coron så det är fixat. Vid lunchtid åkte vi tillbaka till vårt område och gick ner till stranden här. Vi käkade lunch på Bella Vita, ett av det bättre matställena på resan. Bästa bruchettan jag ätit någonsin. 

På kvällen satt vi på en annan restaurang och fick se en magisk solnedgång. Det är så fint här!

I gårkväll när vi kom hem hade både Oskar och jag jätteont i halsen. Oskar sa det redan tidigt på morgonen, då kände jag knappt av det, men på kvällen kom det som en blixt från himmelen och i natt vaknade jag med enorm feberfrossa, minns knappt ens när jag hade det senast. Idag hade vi planerat att vi skulle åka till Nacpan beach, men vi båda har varit helt golvade så vi har sovit typ hela dagen, förutom när vi gick ut och åt vid tre-tiden. Nu mår vi bättre, Oskar är lite piggare men jag känner ändå att det är rätt håll för mig med. Håll tummarna att vi båda mår prima imorgon så att vi kan få ha vår härliga utforskardag runt och kring El Nido. 

Hoppas ni alla njuter av fjärde advent! Drick lite julglögg och ät pepparkakor åt oss också!

Kramar från oss. 

Sanna Johansson
2019
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång