EN TIDIG MORGON MED FRIA DELFINER

04.02.2020

Hallå hallå! Idag är vi så trötta i benen efter vår drygt tre timmars kvällspromenad att jag har all tid i världen att skriva. Härligt som tusan för jag älskar skriva och dela med mig om våra upplevelser till er alla som är inne och läser! :)

Igår hade vi en underbar morgon. Vi gick upp 04.15 för att ta oss till Dolphine Encounter. Ivriga och förväntansfulla var vi där innan personalen ens hade dykt upp. Haha, typiskt mig som alltid vill vara ute i god tid, eller vad säger du mamma?  Vid halv sex-tiden fick vi ta del av en introduktionsfilm och testa ut våtdräkter, mössor och snorkelutrustning.

Jag vet inte om det var för att jag var trött eller för att jag alltid haft våtdräkter som man drar upp dragkedjan på ryggen som gjorde att det blev kortslutning i hjärnan. Jag tyckte det spände rejält åt i halsen, men annars kändes våtdräkten bra. Jag plockade ihop min väska med mina saker och gick ut i min våtdräkt. Mannen som hade gett mig våtdräkten frågar hur det kändes... Jag svarade då att det kändes bra men att det spände runt min hals. Jag såg hur han försökte dölja sitt skratt sedan sa han; "det är inte så konstigt för att dragkedjan ska dras upp på framsidan"... Åhhhh så pinsamt, jag dog väl när jag kom in i omklädningsrummet och såg att alla andra tjejer hade satt våtdräkten på rätt håll. PINSAMT! 😱

I soluppgången åkte vi ut med en båt för att simma med fria, aktiva och busiga delfiner. En barndomsdröm som gick i uppfyllelse och en supercool upplevelse som vi för alltid kommer minnas. Känslan att simma med över 300 dusky delfiner var mäktigt och att dessutom göra det i en otroligt vacker soluppgång var magiskt! Dessutom på vägen tillbaka från delfinerna fick vi se en  val (späckhuggare, tydligen en farlig val). Häftigt!

På kvällen när vi vilat upp oss efter den tidiga morgonen, bestämde vi oss för att gå en kvällspromenad. Oskar sa, "vi går här", okej tänkte jag det blir bra. Det resulterade i en kvällspromenad på 2h 45 min. Det är den vackraste kvällspromenad i alla mina dagar. Vi gick runt hela Kaikoura, med otroligt fina utsikter och temperaturen ute var bara magisk. Tänk er en svensk sommarkväll fast lite varmare, men så behagligt och friskt. De här tre timmarna kändes inte ens jobbiga för det var mycket att se längs vägen.

En fantastisk gårdag från soluppgång till solnedgång!

Sanna Johansson
2019
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång