GILT TRAWANGAN - EN PARADIS Ö

10.12.2019

I söndags lämnade vi härliga Ubud. Vi bodde i ett hus mitt i djungeln. Om jag var rädd för ödlor innan jag kom till Ubud, så har jag lärt mig att hantera stora Gekkos, grodor och ljud från hela djungelriket. Ett riktigt eco-system. Det var en utmanande och rolig upplevelse som har innehållit allt från tårar till gapskratt och många erfarenheter rikare. Jag är glad att jag efteråt läste vilka djur som också fanns bland risfälten som vi besökte. Dewa berättade att han haft en green snake i sitt hem och tydligen finns även dem i risfälten.. Tack och lov såg vi ingen sådan. Hursomhelst vi hade toppendagar i Ubud med helt fantastiska utflykter.

Nu däremot har vi kommit till en ny paradisö vad gäller dykning, stränder och kristallklart vatten. Jag har aldrig i hela mitt 25-åriga liv varit med om något så klart vatten som här. Det är glasklart och man ser allt från topp till tå. WOW!! Vi har även hamnat på ett urmysigt hotell som heter Pesona. Ett stenkast till stranden och alla restauranger. Vi bor verkligen perfekt utifrån läge och placering på ön.

Det är en himla häftig ö, då det varken finns bilar eller någon trafik. Det som existerar här som transportmedel är hästar och cyklar. Igår var vi på en cykelutflykt, vi cyklade runt hela Gili T. Finns så många fina ställen att stanna och ta ett dopp på. Det finns mängder av gungor som ger en skön stämning.

Idag är Oskar och Mattias ute och dyker, så avis på dem. Första gången för Mattias och hans svenska instruktör är så trevlig. André lät mig och Sally testa gratis i poolen idag medan Oskar gjorde sitt första dyk här på Gili. På Oskars första dyk simmande han med sköldpaddor och såg en stor trigger fish (dem vill man inte bli jagade av för dem bits). Nu är dem och dyker på ett ställe som heter Halik, där ska det finnas hajar och massa spännande undervattensliv.

Sanna Johansson
2019
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång