GOD JUL

25.12.2019

Här kommer en julhälsning till er alla där hemma! 🥰 Om det är något vi har längtat hem till så är det just julafton. Jag uppskattar julen så mycket, hela familjen är samlad, det är extra kärleksfullt och det är en mysig känsla rakt igenom. I år har vi firat jul i Filippinerna. Det går inte att undgå att vi saknade julbordet och våra familjer extra mycket, men vi är så tacksamma för vår julafton här och vi fick vara med på ett hörn hemma också, via FaceTime. Tack för cybervärlden som gör det möjligt att ha kontakt med sina nära och kära. 

Vi hade en lugn dag, både Oskar och jag är lite krassliga så vi tog det väldigt långsamt på morgonen. Vi öppnade ett paket var och sparade de andra fyra till eftermiddagen. Vi tog mopeden till Marimegmeg Beach och Las Cabanas Beach och åt en fantastisk god lunch som påminde om en svensk sommardag när grillen glöder fint. Vi åt grillspett med klyftpotatis och aioli, fantastiskt gott! Stränderna är magiska här runt om El Nido. Den finaste stranden vi besökt är Nacpan Beach, wow wow wow säger jag bara! 

Igår vid lunchtid fick vi ett nödsituations sms. Jag klickade bort mitt för jag trodde det var något spam.. Det stod nämligen på filippinska och visade ett gult/oranget varningstecken. Oskar var tack och lov lite mer observant och översatte informationen via google translate. Det visade sig vara en varning angående en tyfon som är på väg in över Filippinerna. Tyfonen heter Ursula och den har haft en styrka upp till 170 km/h på vissa ställen i Filippinerna. Vi befinner oss på El Nido och här är varningen en etta, vilket betyder att det inte ska bli jättehårt drabbat. Det kommer fortfarande regna kraftigt med rejäla vindbyar, lite som Gudrun i Sverige kan jag tänka mig. 

Hursomhelst, alla båtar och flyg är inställda. I morgon klockan sex på morgonen kommer vi få mer information om vi kan åka vidare till Coron. Coron och Boracay som vi ska vidare till kommer drabbas hårdare av den här tyfonen. Tack och lov befinner vi inte oss på Coron när tyfonen beräknas nå dit. I dag klockan 16.00 ska den slå till och vi får helt enkelt invänta och se omfattningen av den. Idag kommer vi hålla oss på hotellet och invänta mer information angående vad som händer. 


Till er alla önskar vi en fortsatt fin julhelg. 

Kram Sanna och Oskar

Sanna Johansson
2019
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång