FÖRSTA INTRYCKET ATT VARA HEMMA

12.03.2020

Vad har vi gjort sedan i kom hem? Vi har varit på födelsedagsfirande, julafton, taco-kväll och barnvakter. Det var så vi spenderade våra första dagar hemma i Sverige. HUR mysigt var inte det?

Jag kan börja med att säga att det var magiskt när Ann och Stefan stod på Kastrup och mötte upp oss. När vi hämtade väskorna på bagagebandet kände jag hur det började pirra i magen. Känslan att vara så nära var känslofylld. Och ja mina tårar kom när jag såg dem stå och vinka till oss. Som vi saknat dem. Herregud så rörd jag blev. Vi kom hem sent på natten och vi sov fram till 10.30 på lördagsförmiddagen. Rekord för mig tror jag.

Stefan och Ann hade fixat en dunderfrukost och det kändes så härligt att sitta tillsammans och äta frukost. Såklart var fokus på resan, alla upplevelser och minnen som vi varit med om. På eftermiddagen åkte vi hem till mamma för att fira hennes födelsedag några dagar för tidigt samt att Emelie och Marcus har fått sitt andra barn, lilla Enzo. Att träffa alla i familjen var magiskt, saknaden av alla på slutet var outhärdlig. Att sitta samlade, att kunna ge en kram, att vara närvarande, nej men jag älskar känslan att vara hemma och det är obeskrivligt att ha så nära till alla igen. 

I måndags kväll hade vi julafton med Oskars familj. Vi åt jansons, köttbullar, västerbottenspaj, prinskorv, sill och mycket mycket mer. Hur lyxigt var inte det att komma hem till ett uppdukat julbord!? Enligt mig, dröm! Vi hade julklappsutdelning och en väldigt mysig kväll som vi alla uppskattade otroligt mycket.

I tisdags kväll bjöd våra balivänner Sally och Mattias på tacokväll. Ni kan ju gissa hur mycket vi längtat efter svensk tacos och våra bästa vänner. Herregud så roligt och underbart det var att återförenas efter flera månader. Så mycket skratt, snack och glädje. Snacka om fina minnen tillsammans, guld värt (bild från resan). 

I onsdagskväll träffade jag äntligen Vickan. Åååh som jag saknat våra promenader och pepptalk! När jag såg henne kändes det som det var igår, så skön känsla när allt är precis som vanligt efter en längre tid. Så tacksam för hennes glädje och pepp i vardagen. Längtar till vi kan börja träna igen.

Helt kart fantastiska dagar! Även om vi haft världens bästa resa, DRÖMRESA är jag glad att få vara nära våra familjer och vänner igen. 

Ha en fantastisk helg allesammans!

Kraaaam

Sanna Johansson
2019
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång