ÄVENTYRAR PÅ KOH LANTA

14.11.2019

Till en början, förlåt mamma, jag vet att du är orolig för trafiken här i Thailand men idag har vi åkt moped. Vi har idag äventyrat runt ön på en scooter. Vi fick länge leta efter en moped då dem på de flesta ställena enbart hade motorcyklar. Vi hittade tillslut ett uthyrningsställe för enbart 150 bath, som hittat. 

Strax efter halv tio körde vi iväg och åkte längs kusten ner till den sydligaste stranden på Ko Lanta, Klong Jark Beach. Stranden lockade till bad och vi var så varma så vi kastade av kläderna och sprang ner i vattnet, men vad lyckades jag göra då!? Jo, springa rakt på en kantig sten så det började blöda under foten. Aj aj aj.. Det slutade hursomhelst blöda ganska fort och utsikten gjorde att jag glömde bort smärtan. Vi åkte vidare och stannade och åt lunch på Diamond Cliff, utsikten därifrån var himmelsk. Blue paradise, I have found you!

Vi hade en helt fantastisk dag med så sköna stopp. Det är otroligt hur mycket man får se av en ö när man åker på det här sättet. Flera gånger var jag såhär: "stanna jag måste ta kort för det var så fint". Tillslut fick jag följa Oskars motto "det man inte får med på bild kommer man ihåg i huvudet istället". Totalt gjorde vi sex stopp och det var ruggigt varmt så vid varje stopp stannade vi och badade. Vi stannade på följande ständer: Klong Jark, Ba Kan tieng, Klong Hin Beach, Diamond Cliff Beach, Relax Bay Beach, Phra ae Beach (Long beach)

När vi kom hem slängde vi oss i poolen, jag älskar känslan när all sand och salt på kroppen försvinner. Därefter trixade vi i ca 40 min och vi slog vårt rekord med hela 42 bolltrixningar till varandra! 👏

Ska försöka ladda upp lite fler bilder under fliken foto framledes. Till dess att vi hörs igen, HA DET BÄST! <3 

Sanna Johansson
2019
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång