KOH LANTA

17.11.2019

Koh Lanta överträffade absolut våra förväntningar. Det var en otroligt lugn och mysig ö där det fanns en blandning av lugn och aktiviteter. Varje kväll kunde vi njuta av fantastiska solnedgångar på Klong Dao Beach. Vi bodde på Laguna beach club resort som låg i början av Klong Dao. Hotellets restaurang/bar hade utsikt ut mot havet och det var så otroligt vackert där varje kväll. Vi hade cirka två meter till poolen och 20 meter till stranden. Ett bättre boende kunde vi inte drömt om. 

Under våra fem dagar har vi upplevt och sett mycket. Vi har sett vilda apor som sprang ut mitt på vägen när vi körde moppe, vilket var en häftig upplevelse. Vi har sett en orm (tur nog var den död), som Oskar sen drömt mardrömmar om.. Vi har även sett en sinnesjukt stor ödla och till råga på allt hade vi en stor groda i duschen.. Det var en mindre rolig upplevelse där det kändes som jag var i luften av rädsla under flera minuter när Oskar sa det, usch och fy! Det slutade med att Oskar fick ta ut den i en mugg och slänga den i busken utanför vår bungalow... haha sådant man kan skratta åt i efterhand. 

Och på tal om saker som man kan skratta i efterhand åt. Igår när jag och Oskar stod och trixade på stranden så skulle han springa och hämta bollen. Jag såg att det var byggt något i sanden så det var en rejäl upphöjning av sand. Jag tänkte dock att Oskar såg detta och sa därför inget till honom. När jag vände ryggen till så hör jag världens duns i marken.. Vad tror ni hade hänt då? Joo, Oskar hade inte uppmärksammat det här tornet av sand utan hade fullt fokus på bollen som var i luften. Han for i backen så in i helsike Jag bröt ut i en fullständig skrattattack som aldrig tog slut. Det var typ bland de roligaste jag sett och så fort jag vände mig om och såg sandhögen började jag gapskratta igen, jag kunde knappt kolla han i ögonen utan att jag började gapskratta. Dock slog han sig ordentligt och när jag såg att han tog sig mott sitt korsbandsskadad knä, då blev jag orolig. Tur nog gick det okej. 

Hursomhelst, vi har under de här fem dagarna på Koh Lanta haft det väldigt roligt och bra. Det är många positiva minnen från den här ön. Det har varit en härlig blandning mellan strand- /poolhäng, och aktiviteter. Vi har dessutom slagit rekord i trixningar. Tro det eller ej men vi är uppe på 61 trixningar till varandra och igår trixade vi i en och en halvtimme (vinnarskallar som vi är) för att lyckas slå 56 st, och det gjorde vi med råge. 

Idag har vi lämnat Koh Lanta som absolut varit en härlig ö att utforska och som vi säkerligen kommer återkomma till någongång i framtiden. Tack Koh Lanta för den här gången!


Sanna Johansson
2019
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång