KOH LIPE DIVING

19.11.2019

Idag var det dags för en höjdpunkt här på Koh Lipe, nämligen dykning. Jag skulle hänga med som "passagerare" eftersom jag inte får dyka på grund av astman, men vår guide  Jayesh var så himla schysst och tillmötesgående så jag fick snorkla hur mycket jag ville hela dagen. Vattnet, korallerna och fiskarna var så extremt tydliga så även jag kunde ta del av mycket genom snorklingen. Såklart är jag avis på Oskar som kunde se obeskrivligt mycket mer men ack så glad för det jag kunde se i vilket fall. Vår engelsktalande guide Jayesh var så extremt härlig som person och vi alla tre hade så kul tillsammans. Det skämtades mycket under hela dagen och även Jayesh hade rest jorden runt så han gav jättebra tips framledes på resan. Älskar människor som delar med sig av bra erfarenheter och tips. Vi hade en extremt bra dag, med mycket skratt och glädje. Vädret var på topp, som det varit sedan dag ett när vi kom till Thailand.

En oroväckande sak imorse var att Oskar forfarande hade extremvärk i sitt vänstra öra. Jag har försökt tjata att vi ska kolla upp det i flera dagar. Oskar ville dock göra dykningen först, medan jag tyckte att det kanske inte var så bra att dyka med en eventuell öroninflammation. Hursomhelst, nu ikväll har vi varit på läkarmottagningen här på Koh Lipe. Först vill jag bara poängtera och uppmärksamma den enastående läkare och assistent vi fick träffa ikväll. Det var ett möte i världsklass som vi sent kommer glömma. Vi båda är helt överrumplade över hur fantastiskt och bra ett läkarbesök kan vara. Det går knappt att beskriva, men så fort vi satte våra fötter innanför dörren så var vi 100% i fokus. Vilket enastående leende, vilket enastående medlidande, vilken enastående välvilja att hjälpa till. WOW WOW WOW! Sverige, vi har så mycket att lära!

Om ni nu får gissa? Har Oskar öroninflammation eller inte? Jo men visst har han det. Nu har han fått antibiotika + en rejält dämpande värktabletter för smärtan + örondroppar. Om två dagar ska han vara bättre. Och vet ni vad läkaren avslutade med? Tror det eller ej men Dr. Pete sa, kom hit om två dagar så ska jag kolla hur det ser ut innan ni åker vidare. Det värmer så i mitt hjärta när man möter godhjärtade människor som honom. 

Idag har det verkligen varit en ny dag med nya möjligheter för Oskar och mig. Vi är så extremt glada och tacksamma att vi för dagen kunde skjuta undan alla tankar från gårdagens turbulenta eftermiddag. Ett extra varmt tack till våra föräldrar som hjälpt oss så oerhört mycket de här dagarna. Tack tack tack! <3

Nu har vi tre dagar kvar på den här paradisön och det kommer bli tre lugna och avkopplande dagar. Sedan åker vi vidare till Malaysia --> Langkawi. 

Hörs snart igen. 

Ciao Ciao!

Sanna Johansson
2019
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång