VI HAR ANLÄNT TILL PHI PHI

09.11.2019

I över 30 h var vi på resande fot från det att vi lämnade Ljungbyholm till det att vi anlände på Phi Phi. Det var en intressant resa. Flyget gick på eftermiddagen från Kastrup så jag lyckades faktiskt sova en hel del, dessvärre mindre sömn för Oskar. När vi kom till Bangkok fick vi vänta ytterligare tre timmar innan flyget ner till Krabi gick. Nya matupplevelser på flyget som slog rekord i det äckligaste jag ätit. Flyget var försenat och vi visste att det skulle bli tight till båten vi skulle ta för att komma över till Koh Phi Phi, men vår taxiförare körde snabbt och korsade filerna hej vilt. Vi hade lite sömn och mindre mat i magen när vi skulle stiga på färjan som skulle ta oss till Koh Phi Phi. Den båtturen var en pina, 30 graders värme, hög luftfuktighet, vågigt och ingen air condition i båten. Där satt vi i långbyxor och svetten som lackade längs hela kroppen. Tillslut fick jag nog och bytte om där jag satt. Har aldrig känt mig så vidrig som då. Oskar bara skakade på huvudet åt mig.. Han själv satt kvar i sina långbyxor under 2,5.

Vi kom fram vid sju-tiden på kvällen. Fick ett fantastiskt fint och bra hotellrum där vi kunde slänga in väskorna innan vi gick ut och käkade pizza. Helt utslagna gick vi hem och sov. Vi två-tiden i natt vaknade vi klarvakna. Snacka om att vara jetlaggade 😴

Idag har vi haft en helt underbar dag. Vi har njutit av solen, värmen, havet och god mat. Vi köpte oss en boll och lattjade på stranden i eftermiddags, hur gött som helst. Bollasinnet sitter kvar från fotbollstiden. Nu sitter vi på vår mysiga balkong, dricker bira och bara njuter av nuet. Lajvet är fint! 🌟

Superkul att så många av är inne och läser🤩 Försöker uppdatera i den mån det går. 

Ha det fint så hörs vi snart igen.

Sanna Johansson
2019
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång