MOT NÄSTA KAPITEL PERU

22.02.2020

Hej allesammans! Nu är vi påväg till Peru. En 26 h lång resa där vi redan hunnit ha första mellanlandningen i LA och jag tänker tillbaka på Lindas och min USA-resa 2018. Vilka underbara minnen från den roadtrippen. Nu befinner Oskar och jag oss i Mexico City. Här har vi en mellanlandning i 8h. Mitt bagage kom tyvärr inte med från LA, så vi får väl se när det kommer fram till Peru. Hoppas på snabb respons från flygbolaget då jag inte har några kläder i mitt handbagage och jag reser i långärmat och långbyxor.. Tidigare har jag alltid haft ett par shorts och linne i handbagaget men det fick inte plats utifrån att vi närmar oss slutet på resan och lite annat har tillkommit i packningen.... Så kan det vara haha! 

Vi närmar oss nu slutet på resan och Peru blir vårt sista stopp innan vi får komma hem och träffa alla underbara och älskade människor igen! För varje dag växer hemlängtan och det ska bli magiskt att komma hem och få krama om alla igen. Först har vi dock ett av det mest spännande resemålet kvar, Peru!!! Det ska bli så fantastiskt kul. Vi kommer ha två nätter i Lima för att sedan ta oss uppåt till Mancora i sju nätter för att sedan flyga ner till Cusco och besöka Machu Picchu och rainbow mountain. Sedan är det en lång flygning till innan vi landar i CPH. 

Därefter har vi fem dagar i Sverige innan vi knyter ihop hela resan genom att avsluta den i alperna och en veckas skidsemester. MAGI!

Hur var Hawaii? 

Hawaii blev bättre och bättre för varje dag och Waikiki var supermysigt. Fanns mer att se och göra här än tidigare ställen. Vi fick en fin kväll men solnedgång vilket vi verkligen tog vara på. Sista dagen besökte vi Diamond Head. Det var en lättare vandring upp till toppen, tror det tog runt 35 minuter så det var inte jättehögt över havet (233 meter eller något sådant) men det gav mäktiga utsikter. Jag älskar verkligen att se saker från höjd, det ger ett helt annat perspektiv. Det blev därmed ett väldigt fint avslut på resan i Hawaii. 

Det som gör att Hawaii inte kommer toppa på listan över de bästa ställena på resan är till följd av alla överpriser och att det är så amerikanskt. Det gav inte den här paradiskänslan och exklusiviteten som jag verkligen hade förställt mig det. För tolv dagar i Hawaii har vi lagt lika mycket pengar som vi gjorde under två månader i asien. Det är helt galet! Vi har lagt så otroligt mycket pengar på boende och trots det är standarden riktigt riktigt låg. Visst vi har haft havsutsikt men 8000 kr för tre nätter, njaa, det är för mycket, då finns det finare ställen att besöka till mycket lägre priser. Så om ni har funderingar på att besöka Hawaii, fundera om är min rekommendation. 

Önskar er alla en fantastiskt härlig helg! Kram till er alla <3

Sanna Johansson
2019
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång