REDAN KÄR I KOH LIPE

17.11.2019

Precis som ni läser i rubriken, vi är redan förälskade i Koh Lipe. Det tog oss fyra timmar. Allt är bara så niiiice här! Svårt att förklara och sätta fingret på vad det är som gör det så unikt, men stämningen, atmosfären, känslan och gatorna är så mysiga. Och om vi trodde att vi sett de finaste solnedgångarna på Koh Lanta, så är det inte längre aktuellt för Koh Lipe bjöd på något ännu mer spektakulärt. Wow, wow, wow!! 

Hursomhelst, vi åkte speedboat från Koh Lanta imorse och det tog dryga 3,5 h, så vid två-tiden var vi framme. Det spelar ingen roll vilket färdmedel jag åker, jag somnar ändå, dock mindre skönt för huvudet idag som for åt alla håll och kanter innan jag lutade mig mot min älskling <3. Jag brukar vara en mästare på att tänja på min blåsa och hålla mig länge, men idag på båten gick det inte och min upplevelse att kissa på en speedboat var inte det enklaste (jag for upp och ner och upp o ner och kept mig fingers crossed att jag träffade rätt). 

När vi kom fram, väntade en kille på oss som körde oss till Ricci House, där vi nu bor. De hade hällt upp två glas med juice och jag var så törstig så jag svepte det direkt. En annan kille kom och hällde upp lika mycket till och jag svepte det direkt (galet törstig och jag kände mig så ohyfssad... haha! Min matklocka hade ringt för 2,5 h sedan så vi gick direkt ner och käkade. Hamnade på en mysig restaurang där vi åt italienskt. Därefter gick vi ner och tog ett dopp, innan vi gick till Koh Lipe diving och bokade en dykarutflykt på tisdag. Oskar är så taggad! Jag hänger bara med på båten då jag inte har något dykarcert + att jag inte har möjlighet att ta det till följd av astman. 

På bara några timmar hann vi med väldigt mycket och som sagt vi känner oss som hemma på den här ön, yey! Och btw, ikväll har jag fått äta min efterlängtade bananpannkaka, som jag älskar!

Sanna Johansson
2019
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång