TOUCHDOWN SYDNEY

06.01.2020

Hej hej! Nu har vi kommit fram till Sydney, eller ja redan igår vid lunchtid kom vi fram. Igår gjorde vi inte så mycket mer än att kolla av området där vi bor och Darling Harbour. Superfint! Sedan åkte vi till IKEA, något som både Oskar och jag har längtat efter extremt mycket. Känslan när vår Uber rullade in på IKEA:s parkering var något unikt. Jag skuttade av glädje och ännu mer glädje blev det när vi fick äta en ordentlig portion med köttbullar, gräddsås, lingonsylt och potatismos. My god så gott! Vi gick ett varuhusvarv och jag kände mig som hemma i Sverige, Oskar gjorde detsamma. Det vi kanske sett fram emot mest var lösgodiset och det är nog det godaste lösgodiset jag ätit. Det var så färskt och varenda tugga var fruktansvärt god. Kan ju säga att vi åkte därifrån med det största leendet. 


 Vi är redan riktigt förtjusta i Sydney, wow!  

Det har varit en helt magisk dag! Vi tog sovmorgon och gick upp runt kvart över nio. Sedan mötte vi upp Hilda för en brunch vid 10.30. Vi käkade på ett urmysigt ställe mitt i Sydney, The Walrus Café. Var ett riktigt poppis ställe så vi fick vänta i kö innan det fanns ett ledigt bord. När Hilda kom blev jag helt skakis i benen, blev så glad och lycklig över att se henne, underbara människa!

Vi satt där läääänge och pratade i kapp allt sedan sist vi sågs och det var så himla härligt. Tänk att möta upp en av sina bästa kompisar på andra sidan jordklotet. Det har gått tre månader sedan vi sågs sist och innan det sågs vi i princip varje dag på jobbet. 

Så idag har Oskar och jag haft en drömguide i Sydney. Vi har gått till Operahuset, Sydney Harbour Bridge och åkt till Bondi Beach. Drömmig dag på många sätt och som jag kommer minnas väldigt länge. Det gav så mycket energi att träffa Hilda och vi har skrattat så himla mycket idag. Jag känner mig så tacksam och glad för den här enastående dagen i Sydney. 

(Tillskillnad från igår har luften varit mycket bättre idag. Jag har inte känt av någonting av astman så det måste helt enkelt bero på hur vindarna ligger. Molnen är dock rökfärgade, men det flög inte runt partiklar i luften idag vilket är skönt). Under eftermiddagen försökte solen titta fram och då blev det varmare. 

Ha en fin dag!

Kram kram

Sanna Johansson
2019
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång